Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu informează că, în scopul asigurării cadrului necesar derulării în condiţii optime a proceselor electorale din 4 și 18 mai, dar şi pentru a veni în sprijinul alegătorilor care nu mai dețin un act de identitate ori a celor ale căror acte de identitate au termenul de valabilitate expirat, instituția va avea un program special de lucru pentru primiri/eliberări documente, în ziua premergătoare, respectiv în ziua desfăşurării scrutinului prezidențial.
Măsura estre valabilă și la cele 21 servicii publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor din municipiile Sibiu și Mediaș, oraşele Agnita, Avrig, Cisnădie, Copșa Mică, Dumbrăveni, Miercurea Sibiului, Ocna Sibiului, Săliște, Tălmaciu şi comunele Axente Sever, Bazna, Dârlos, Laslea, Orlat, Slimnic, Șelimbăr, Șura Mare, Șura Mică și Turnu Roşu.
Astfel, serviciile publice comunitare locale vor primi și soluționa cereri pentru eliberarea actului de identitate, cu preponderență cele ca urmare a expirării ori pierderii/furtului/distrugerii actului de identitate deținut, concomitent cu înmânarea actelor de identitate produse în perioada anterioară potrivit programului stabilit de conducerea U.A.T. la nivelul căreia funcționează fiecare serviciu de profil, cetățenii urmând a se informa, în prealabil, cu privire la acesta.
La nivelul Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Sibiu, cu sediul în Sibiu, str. Câmpului, nr. 14, în zilele de 4 și 18 mai , în intervalul orar 13:00 – 18:30, se pot depune cereri pentru eliberarea actului de identitate (pentru cazurile în care acestea pot fi soluţionate de D.J.E.P. Sibiu), urmând ca între orele 20.00-20.30 să fie eliberate actele de identitate personalizate titularilor acestora.
De asemenea, Direcţia va asigura coordonarea activității serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor, din aria de competență, în zilele de 03.05.2025 și 17.05.2025 între orele 08.00-16.00, precum și în zilele de 04.05.2025 și 18.05.2025, între orele 07.00-21.00.
Persoanele interesate trebuie să țină seama și de faptul că, în zilele stabilite de către Guvern ca fiind libere, respectiv 1 și 2 mai, instituțiile publice nu vor desfășura activități de profil.
În weekendul 3-4 mai și respectiv 17-18 mai, programul ghișeelor Serviciului Evidența Persoanelor, de pe b-dul. Victoriei nr.1-3 va fi următorul:
- în zilele de sâmbătă, 3 și 17 mai, între orele 8.00-16.00 – preluări și eliberări acte
- în zilele de duminică, 4 mai și respectiv 18 mai, când au loc tururile de alegeri, ghișeele vor fi deschise: în intervalul orar 07:00 – 18:00 – preluări și eliberări acte; între orele 18:00 – 21:00 – doar eliberări acte.
Actele necesare pentru eliberarea cărților de identitate se pot consulta pe sibiu.ro la secțiunea Acte necesare pe categorii – Evidența Persoanelor (https://sibiu.ro/primaria/acte_necesare ) sau la avizierele din sediul serviciului de pe b-dul Victoriei.
Pentru a simplifica procesul, în zilele menționate, personalul de la ghișeele Serviciului Evidența Persoanelor va încasa taxa pentru emiterea actelor noi de identitate, dat fiind faptul că, fiind zile nelucrătoare, ghișeele Direcției Fiscale și oficiile poștale nu sunt deschise.
La Serviciul Evidența Persoanelor din cadrul Primăriei Sibiu sunt arondați locuitorii din municipiul Sibiu și comunele Cristian, Gura Râului, Marpod, Poplaca, Rășinari, Roșia și Vurpăr.