Faptul că nu investim suficient în promovarea României pentru a atrage mai mulți turiști străini este una dintre cauzele pentru care nu sunt bani la bugetul de stat, este de părere sibianul Alin Chipăilă, vicepreședintele Alianței pentru Turism, relatează Agerpres.
‘Dacă stăm să ne uităm care este bugetul de promovare al României și faptul că nu reușim să mobilizăm, într-adevăr, o strategie coerentă de marketing la nivel național vedem motivul pentru care am ajuns în situația în care BNR prognozează pentru anul 2024 un deficit al balanței comerciale în turism de 5 miliarde de euro. Deci, în momentul în care vorbim că nu sunt bani la buget e și pentru faptul că nu investim suficient în promovarea României pentru a convinge mai mult de 2,3 milioane de turiști străini să vină să aducă bani în România, pentru că, până la urmă, acesta este un export clar de servicii. Ne uităm la țări, la Albania, spre exemplu, care are 14 milioane de turiști străini, deci de șase ori și ceva mai mult decât România. Este incredibil! Acolo unde au existat niște inițiative și unde oamenii au înțeles că numai împreună, lucrând mână-n mână, cu autoritatea publică locală care are fonduri și care își propune să dezvolte o destinație, împreună cu actorii privați, numai așa, lucrând împreună, lucrurile se pot dezvolta. Și am exemplu aici de la Oradea, de la Timișoara, de la Sibiu’, a afirmat Chipăilă, joi, la un eveniment de specialitate, citat de Agerpres.