Consiliul Județean invită sibienii să fie parte din construirea viitorului produselor create de meșterii populari.
Promovarea meșteșugurilor tradiționale transmise din generație în generație, care nu doar că reflectă istoria și tradițiile din județul nostru, dar contribuie și la dezvoltarea economică și turistică a zonei este unul dintre obiectivele pentru care Consiliul Județean Sibiu, dar și instituțiile din subordine au demarat proiecte concrete. Parteneriatul din cadrul proiectului „COMMHERITOUR – Modele comunitare pentru valorificarea sustenabilă a meșteșugurilor din patrimoniul cultural pentru a spori performanța economică și turistică a zonelor îndepărtate ale Regiunii Dunării” este unul dintre proiectele relevante pentru crearea unui viitor și a unei comunități unite a meșteșugarilor și promovarea produselor create de mâinile iscusite ale acestora.
Pentru o mai bună înțelegere a percepției pe care o au consumatorii în momentul în care aleg să cumpere produse handmade, dar și ce reprezintă pentru sibieni această alternativă de produse care pot fi achiziționate, toți cei interesați sunt rugați să completeze chestionarul disponibil la link-ul ro-cht.uspconsult.hu până la data de 17 noiembrie 2024.
“Așa cum am susținut mereu să cumpărăm local, așa aș îndemna acum pe oricine dorește să facă un cadou care cu adevărat să fie realizat cu suflet să cumpere un produs de la un meșteșugar. Care este viitorul acestor produse, cum îi putem sprijini noi ca autoritate și mai mult pe meșteșugari, de ce aleg sau de ce nu aleg oamenii să cumpere astfel de produse sunt doar câteva dintre întrebările la care ne dorim să găsim răspuns cu ajutorul sibienilor. De aceea, vă invit să fiți parte a acestui demers și să completați chestionarul, deoarece acesta ne va oferi o perspectivă în plus în conturarea celor mai bune măsuri pe care le putem lua, în așa fel încât această breaslă să rămână un etalon pentru județul nostru“, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.
COMMHERITOUR își propune să maximizeze contribuția meșteșugurilor din patrimoniul cultural la productivitatea economică, la performanța turismului și coeziunea comunității, într-un mod sustenabil.
Proiectul va spori gradul de conștientizare cu privire la potențialul inerent de creștere al patrimoniului meșteșugăresc și va îmbunătăți valorificarea capacităților comunităților prin utilizarea modelelor incluzive și prin aplicarea unor soluții transnaționale pentru consolidarea coeziunii.
Produsul final transnațional al COMMHERITOUR este HeriCraft Market, o platformă digitală de rețele interculturale, de prezentare a atracțiilor turistice legate de meșteșuguri, de partajare a metodelor, invențiilor și programelor de dezvoltare a abilităților.