Documentare şi ateliere de film pentru copii la Astra Film Junior 2024

Documentare şi ateliere de film pentru copii la Astra Film Junior 2024

Copiii şi adolescenţii sunt aşteptaţi şi anul acesta la Astra Film Junior, în perioada 21-27 octombrie.

Proiectul de educaţie prin film documentar este gândit pentru trei categorii de vârstă (6+, 11+ şi 15+) și include proiecţii cinematografice în săli de cinema clasice şi proiecţii full-dome în New Media Dome Cinema, urmate de dezbateri moderate de către profesionişti, un concurs de benzi desenate şi ateliere de creaţie (ciclul primar 6+), scriere creativă (ciclul gimnazial 11+) şi film (ciclul liceal 15+), potrivit unui comunicat al organizatorilor.

Dumitru Budrala, director fondator Astra Film Festival: „Vă mărturisesc că sunt absolut fascinat de energia copiilor care vin în festival şi care creează o vibraţie aparte în Sibiu, la Astra Film Junior. Prin acest program, le dăm o alternativă audio-vizuală care să-i ţină departe de ecranele telefonului mobil şi le oferă lecţii pentru o dezvoltare frumoasă şi armonioasă.”

Documentarele din categoria 6+ îi învaţă pe copii ce înseamnă încrederea în sine şi curajul („Fata care sfidează gravitaţia”, de Jens J.V. Pedersen), disciplina şi perseverenţa („Fata maestrului Shaolin”, de Therese Koppe), conexiunea şi unitatea („Aikiddo”, de Annabei Verbeke), diversitatea („Bachir în Ţara Minunilor”, de Els Duran), stereotipurile de gen („Giovanni şi înotul sincron”, de Astrid Bussink) sau îi încurajează să-şi identifice şi să-şi exprime propriile sentimente („Emoţiile micului Cub”, de Leva Benoît).

Filmele din categoria 11+ (ciclul gimnazial) expun pericolele din mediul online („Experienţe despre bullying”, de Eef Hilgers), explică gravitatea schimbărilor climatice („Fatou luptă împotriva secetei”, de Irja von Bernstorff) şi încurajează înţelegerea noţiunilor de rezilienţă („Insula noastră”, de Lennah Koster), bullying („Mândrie şi prejudecată”, de Mirjam Marks), ambiţie şi reuşită („O fată cu aspiraţii”, de Camilla Magid), consecinţele conflictelor armate („O fată departe de casă”, de Alisa Kovalenko), şi de migraţie („Refugiaţii din Nagorno-Karabakh”, de Katja Fedulova).

Cele selectate pentru categoria 15+ (ciclul liceal) li se adresează adolescenţilor care îşi doresc să înţeleagă importanţa asumării responsabilităţii („Băiatul din lemn”, de Eva Oosterveld), problema schimbărilor climatice şi activismul de mediu („De ce luptăm”, de Camille Etienne), noţiunile de demnitate umană şi de libertate („Maydegol”, de Servnaz Alambelgi), încrederea în sine şi dorinţa de a-ţi urma visul cu orice preţ („Shobe face surf”, de Elizabeth D. Costa) şi importanţa propriilor decizii („Vis. Viaţă”, de Ruxandra Gubernat).

Programul „Profesia Educator” prezintă o proiecţie dedicată cadrelor didactice şi consilierilor educativi, care va fi urmată de sesiuni de discuţii: „Să învingi demonii cu ajutorul dragonilor”, de Camila Magid.

Un program special este „Weekend Junior”, în cadrul căruia vor fi proiectate trei filme adresate deopotrivă adolescenţilor, părinţilor şi profesorilor: „Hrană pentru schimbare”, de Benoît Bringer, care vorbește despre educaţia alimentară şi o creştere sănătoasă, într-un mediu sustenabil, „Începătorii”, de Alban Teurlai, care subliniază rolul profesorilor în modelarea caracterului şi valorilor elevilor, şi „Ingineri adolescenţi”, de Aleksandra Skowron și Hanna Polak, axat pe legătura dintre emoţii şi nevoia utilizării reţelelor sociale.

Răspunde