Sibienii pot obține, din această săptămână, certificate de naștere și de deces în format electronic, aceste servicii digitalizându-se printr-un program derulat la nivel național de către Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, cu sprijinul Direcțiilor Județene de Evidență a Persoanelor. Punerea în funcțiune a acestui sistem a început în șapte municipii reședință de județ din țară, printre care și municipiul Sibiu.
Digitalizarea serviciilor de stare civilă va avea ca principal beneficiu reducerea timpului de așteptare pentru înregistrarea actelor și eliberarea certificatelor, potrivit reprezentanților municipalității.
Astfel, în această primă etapă, pentru nașteri și decese, cetățenii municipiului Sibiu vor putea obține în format digital certificatele aferente. Pentru ca activitatea să se desfășoare în bune condiții, cei care se prezintă la ghișeu sunt rugați să prezinte toate documentele necesare în original, acestea urmând să fie scanate de către ofițerul de stare civilă și încărcate în platforma digitală. După procesarea informațiilor, se vor întocmi și emite certificatele de naștere sau deces.
La cerere, se vor putea emite în continuare și certificate în format tipărit. Cetățenii vor primi certificatul digital prin adresa de e-mail comunicată ofițerului de stare civilă cu ocazia înregistrării documentelor.
Măsurile de digitalizare a emiterii documentelor de stare civilă se vor implementa etapizat, până în 24 septembrie 2024. În municipiul Sibiu, emiterea electronică a certificatelor de căsătorie și de divorț se va implementa și aceasta până la finalul lunii septembrie.