Evenimente

Surprizele Scenei Digitale în luna aprilie

Scena Digitală, platforma online de teatru-film a Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu (TNRS), oferă abonaților, în luna aprilie, premiera „Doi pe un balansoar”, în regia lui în regia lui Dan Glasu. Spectacolul internațional nou este „Ravel – Bolero: Cântecul Dansului”, de Gregory Maqoma.

Abonații platformei vor putea viziona în plus spectacole precum: „CĂLĂTORIILE LUI GULLIVER”, „CONFERINȚA IRANIANĂ”, „CEEA CE ZIUA DATOREAZĂ NOPȚII”, „MICI CRIME CONJUGALE”.

Platforma de video-on-demand Scena Digitală, distinsă cu premiul special UNITER, aduce și în acest an iubitorilor de arte ale spectacolului peste 36 de spectacole de teatru, teatru-film, dans și filme ale Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu (TNRS). Scena Digitală poate fi vizionată pe bază de abonament sau bilet individual. Detalii despre bilete și abonamente sunt disponibile pe site-ul www.scena-digitala.ro.


Doi pe un balansoar

Regia: Dan Glasu

Scenografia: Alin Gavrilă

Distribuția: Cristina Blaga-Tomuș, Andrei Gîlcescu

Durata: 70 min

Premiera: 7 februarie 2020

Atunci când visul american nu este altceva decât o iluzie, atunci când trecutul își întinde tentaculele în orice loc te-ai afla, singura șansă de scăpare este iubirea. O iubire explozivă, bine ancorată în prezent. Dar cum poți alimenta această iubire, cât timp încă nu ești pe deplin conștient de propriile tale nevoi emoționale?

Captivi într-o lume mult prea strâmtă și rigidă pentru aspirațiile lor, Jerry și Gittel încearcă să învingă împreună capriciile vieții, în urma unei întâlniri providențiale. Dar iubirea nu este un lucru simplu… pentru că ea este o ingenuă care nu este conștientă de propria fragilitate, pe când el nu poate rupe cercul strâmt al unui trecut care-l leagă de o altă femeie. Iar când totul e presărat cu un limbaj dinamic ce oscilează între tandrețe și ironie, situația pare cu atât mai problematică. La limita dintre dramă și comedie, Doi pe un balansoar ne spune povestea atipică a unei iubiri ce sparge clișeele convenționale, dar și a procesului de vindecare emoțională a două suflete pereche ce învață că „după a iubi, a fi de folos e cel mai important lucru din lume”.

Dan Glasu: „După o răsunătoare carieră internațională, iată că ‘Doi pe un balansoar’ de William Gibson poposește ca opțiune repertorială pe scena Teatrului Național Radu Stanca Sibiu. ‘Doi pe un balansoar’ este o incitantă poveste de dragoste dintre un bărbat și o femeie. Profund marcați de experiențe negative cu foștii lor parteneri de viață, cei doi reușesc, într-un final în drumul unuia către celălalt, să-și vindece rănile și să spere la o dragoste sinceră și adevărată. În distribuție sunt doi actori care fac pe deplin dovada unui strălucit examen de maturitate profesională: Cristina Blaga-Tomuș și Andrei Gîlcescu.”


Ravel – Bolero: Cantecul Dansului

COREGRAFIA: Gregory Maqoma

PRODUCȚIE: Vuyani Dance Theater

COPRODUCȚIE: Market Theater Foundation

DISTRIBUȚIE: Otto Nhlapo, Ernest Baleni, Roseline Keppler, Mahlangu Paulette Lungile, Sinazo Bokolo, Thulisile Binda, Katleho Lekhula, Smangaliso Ngwenya, Nthutuko Mbuyazi, Thabang Mkhwananzi, Xolisile Bongwana, S’busiso Shozi, Simphiwe Bonongo, Itumeleng Tsoeu.

Spectacol prezentat în limbile zulu și engleză, cu traducere în limba română și limba engleză.

Gregory Maqoma, coregraf renumit pe plan mondial, dansator, antreprenor social și deținător al titlului „Chevalier de L’ordre des Arts et Lettre”, oferit de guvernul francez, dă viață pe scenă personajului Toloki, bocitorul născocit de autorul Zakes Mda, în acest spectacol intitulat „Ravel – Bolero: Cântecul Dansului”. Mda a devenit renumit pe plan internațional cu romanul „Ways of Dying” (1995), prima sa carte de referință în care apărea personajul de neuitat Toloki, un bocitor profesionist care participa la înmormântările locale în timpul tranziției Africii de Sud de la Apartheid la democrație. Textul lui Mda are rădăcini adânci în valorile și etica africană și oferă o perspectivă mai largă asupra Africii de Sud, văzută ca un animal complex cu culturi unice. În „Cion”, continuarea romanului „Ways of Dying”, Mda reia personajul lui Toloki după zece ani. Precum însuși autorul, personajul trăiește acum în Statele Unite, unde descoperă povestea sclavilor fugari, strămoșii unei familii sărace din sud. În acest spectacol , Maqoma își trage inspirația din personajul multifațetat Toloki, care dansează de unul singur, dar apoi este acompaniat de opt dansatori talentați. Acțiunea se petrece pe fundalul norului întunecat care plutește deasupra țării în care s-a născut, Africa de Sud, de care personajul se folosește pentru a își confrunta fricile.

Răspunde