Evenimente

Noul director al Bibliotecii ASTRA are mandat de patru ani, dar vine cu planuri pentru 2031

„Recalibrarea, evoluarea și dezvoltarea Bibliotecii Județene ASTRA” vizează proiectul de management al lui Răzvan Pop, declarat câștigător în competiția lansată de Consiliul Județean Sibiu.

Consiliul Județean a anunțat că, începând din 1 aprilie 2022, noul manager al Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu este istoricul Răzvan Codruț Pop, contractul său de management fiind încheiat pe o perioadă determinată de patru ani, respectiv până în 31 martie 2026. Totuși, acesta susține că strategia sa managerială vizează o modernizare din temelii a instituției conduse până nu demult de Silviu Borș, o viziune care se întinde cel puțin până în 2031.

Țintele lui Pop

„Strategia mea se va baza pe o reorganizare administrativă, cu scopul modernizării în sine a instituției și evident a activității acesteia așa cum este reperată de către publicul activ al entității. Odată realizată această reorganizare administrativă ne vom permite a trasa liniile strategice de dezvoltare a activității instituției. Aceasta se structurează pe trei linii, acestea fiind strategia de dezvoltare a activității bibliotecare a instituției, strategia de dezvoltare a activității de cercetare și strategia de dezvoltare culturală.

Biblioteca Județeană ASTRA trebuie sa devină o platformă de conectare a marilor actori culturali din România, dar mai ales din județul Sibiu. Ce înseamnă acest concept? Considerăm că o instituție activă și versatilă precum Biblioteca ASTRA, în baza tradiției pe care o poartă, dar și a profilului, trebuie să își construiască capacitatea de a fi liantul între administrațiile locale și operatorii culturali alăturând și mediul educațional și de cercetare. În anul 2031, Biblioteca ASTRA, unica continuatoare legală și de facto a Asociațiunii ASTRA, va celebra 170 de ani de la fondarea acesteia. Credem că acel moment nu trebuie să fie numai un moment de sărbătoare, dar trebuie să fie un moment al concluzionării unui proiect propriu de evoluție instituțională care să permită acesteia să se prezinte în fața cetățenilor din județul nostru și nu numai, drept una dintre instituțiile moderne culturale care va reuși să îndeplinească menirea pentru care a fost creată Asociațiunea la mijlocul secolului al XIX-lea, instituție pe care o moștenește. În anul 2021, cei 160 de ani de la fondarea Asociațiunii, din păcate, a fost sărbătoriți timid. Propunem o nouă abordare. Biblioteca Județeană ASTRA trebuie să se autoprovoace cu o strategie pentru următorii zece ani. Astfel, trebuie să își traseze liniile de dezvoltare care să acopere nu numai activitatea de astăzi a instituției, dar trebuie să acopere necesitățile culturale de care comunitățile județului Sibiu au nevoie”, a apreciat noul manager.

De la Sibiu la București și retur

În vârstă de 40 de ani, fostul viceprimar liberal Răzvan Pop a fost singurul candidat admis la concursul de management organizat de Consiliul Județean și a fost declarat câștigător cu nota finală 8,56. În ultimul an, a îndeplinit funcția de director general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, iar anterior, în perioada în care Silviu Borș a condus Biblioteca ASTRA, Pop era șeful Serviciului Cercetare din cadrul instituției.

În calitate de director general al ORDA, Răzvan Pop a avut parte de „un un an în care am învățat multe și în care, cred eu, am încercat să îmi îndeplinesc cu onoare rolul asumat”. „Cel mai important proiect realizat a fost inițierea programului educațional în proprietate intelectuală. Am creat grupurile de lucru la nivelul universităților și al liceelor, grupuri formate din profesori din întreaga țară interesați în a preda acest aspect educațional. Am avut mailing lunar, întâlniri cu rectori, parteneriate cu OSIM, Colegiul Rectorilor și Ministerul Educației. Pasul pornit cel mai important a fost asigurarea unui suport de curs pentru cadrele universitare și începerea discuțiilor pentru editarea unui manual școlar. De asemenea în această perioadă am finalizat toate controalele restante la OGC-uri. Am participat decisiv la elaborarea modificărilor legislative în domeniul proprietății intelectuale, ocolind astfel posibilul infrigment al UE. De asemenea am inițiat procedurile de modificare a legislației de funcționare a ORDA. Am deblocat proiectul de finanțare europeană prin realizarea dilingențelor necesare către Ministerul Culturii și Guvernul României pentru asigurarea cofinanțării necesare. Acest proiect va digitaliza și va transparentiza activitatea instituției. Am urmărit ca toată corespondența să fie rezolvate la timp. Am asigurat prezența instituției la toate întâlnirile UE, OMPI și EUIPO on-line și fizice. De asemenea am continuat demersurile României de deschidere a Biroului Extern de Proprietate Intelectuală la București. Deși pare banal în 2022, totuși în România este nevoie de o atenție sporită aspectului instituției. Nu putem avea o imagine profesionistă a instituției dacă să nu avem o imagine profesionistă a sediului. Am inițiat digitalizarea activitatea instituției prin introducerea semnăturii electronice și prin introducerea sistemului digital de pontare a angajaților. Am renovat pe cât este legal posibil spațiile administrative dar am și cautat noi soluții locative”, a mărturisit acesta la încheierea mandatului.

Răspunde