Cinci suplimente și alimente care susțin imunitatea

Sistemul imunitar este foarte important pentru sănătatea noastră. Nu numai că datorită lui organismul nostru se apără de agenții patogeni care ne iau cu asalt, dar sistemul imunitar ne dă energia de care avem nevoie pentru activitățile de zi cu zi și de asemenea ne dă și cheful de viață.

Viața noastră modernă ne furnizează o serie de motive să fim vulnerabili: temperaturile oscilante, condițiile meteo, somnul insuficient, alimentație dezechilibrată și nesănătoasă, sedentarismul, stresul. Sistemul imunitar, dacă este menținut în condiții bune, poate face față acestor neajunsuri.

Factorii care scad imunitatea organismului

Celulele imunitare își pierd capacitatea de apărare în cazul unor factori de risc precum:

Organismul uman poate produce substanțele de care corpul nostru are nevoie pentru a fi protejat, dar pentru asta este bine să avem o alimentație rațională și corectă. Alimentele pot fi cel mai bun susținător al sistemului nostru imunitar.

Cum putem ajuta sistemul imunitar să rămână într-o formă bună? Alimentația este foarte importantă, dar și medicamentele pentru imunitate. Iată ce suplimente ar trebui să ai în vedere:

  • suplimentele cu ulei de pește (ulei din ficat de cod): acționează asupra sistemului imunitar, reduc inflamațiile, previn dezvoltarea bolilor cardiovasculare. Pe de altă parte, este foarte sănătos să consumi pește în mod frecvent.
  • vitamina D: este o vitamină solubilă în grăsimi. Organismul uman are capacitatea de a o sintetiza în mod natural la lumina soarelui (razele solare UV). O cantitate suficientă de vitamina D în organism poate reduce riscul de a contacta diverse afecțiuni și de asemenea menține sănătatea oaselor.
  • probioticele: este vorba de acele bacterii bune din tractul digestiv fără de care organismul nu ar putea funcționa corect. Tractul digestiv conține milioane de bacterii bune și mai puțin bune. Bacteriile bune au un rol important în sănătatea și funcționarea imunității. Ajută la producerea de celule T (celulele specializate în combaterea bacteriilor dăunătoare, toxine, radicali liberi).
  • vitamina C: este o supervitamină când este vorba de sistemul imunitar. Cel mai bine ar fi să crești consumul de vitamina C în perioada sezonului rece, pentru că te ferește de răceală și gripă.
  • multivitaminele: sunt complexe de vitamine esențiale, un amestec complet de vitamine și minerale necesare. Este nevoie de o singură tabletă pe zi pentru a te simți mai bine.

Alimente care nu trebuie să lipsească din meniu

  • Ghimbir: conține gingerol, care este cel mai important compus al acestui aliment. De asemenea, ghimbirul este foarte bun în cazurile de răceală/gripă.
  • Ciuperci: conțin seleniu, vitamina B2 și B3. Se spune despre ciuperci că sunt un inamic puternic al răcelilor, au efecte antivirale, antibacteriene și antitumorale.
  • Citrice (lămâi, portocale, grapefruit, mandarine, clementine): organismul uman nu produce vitamina C, aceasta trebuie obținută din alimentație. Citricele conțin din plin vitamina C.
  • Ardei iute: conține vitamina C și vitamina A, ajută așadar la funcționarea corectă a sistemului imunitar.
  • Mierea de albine este benefică sistemului imunitar, mai ales dacă este combinată cu scorțișoară. Scorțișoara este un condiment care se recomandă și în cazuri de crampe musculare sau dureri musculare cauzate de răceală. Crește căldura în organism, mai ales în zona rinichilor și ficatului.
  • Broccoli: ajută foarte bine sistemul imunitar, conține vitamina A, vitamina C. Trebuie să-l prepari termic însă cât mai puțin, dacă se poate la aburi, pentru a nu-și pierde compușii.
  • Spanac: conține numeroase substanțe nutritive. Prin acidul folic ajută la regenerarea celulelor, dar conține și fibre și antioxidanți, vitamina C de pildă. Cel mai bine ar fi să-l consumi crud (în salate) sau preparat termic cât mai puțin. Este recomandat mai ales copiilor, femeilor însărcinate, persoanelor aflate în convalescență. În plus, spanacul ajută la reglarea tensiunii arteriale, scade nivelul colesterolului și întărește sistemul imunitar.
  • Varza: întărește sistemul imunitar, datorită antioxidanților pe care îi conține. O poți consuma cel mai bine proaspătă, în salate, dar și în supe și diverse alte preparate.
  • Migdale: sunt bogate în vitamina B (B2, B3) și vitamina E (care stimulează sistemul imunitar), astfel încât pot combate de minune stresul. Sistemul imunitar este afectat puternic de stres. Este suficient să consumi un pumn de migdale pe zi.
  • Iaurt: în varianta degresată ajută la apărarea de răceli. Conține vitamina D. Studii medicale au explicat legătura care există între niveluri reduse de vitamina D și riscul crescut de răceală.
  • Stridii: conțin zinc (susțin astfel fertilitatea masculină). Zincul este însă important și pentru că are efect antiviral, este important pentru sistemul imunitar.
  • Usturoi: este un alt aliment minune, pentru că are mulți antioxidanți care stimulează sistemul imunitar. Pentru a activa enzimele, este bine să-l toci și să-l lași 15-20 de minute înainte de a-l adăuga la gătit.
  • Ceapă: conține multe substanțe antivirale și antibacteriene. De altfel, despre ceapă și usturoi se crede că pot ține la distanță afecțiuni mai severe, precum cele cardiace sau chiar cancerul. Cu toate acestea, trebuie avut grijă să nu fie consumate în cantități prea mari, pentru a nu afecta stomacul. De asemenea, este foarte important ca ceapa și usturoiul, odată începute, să se consume imediat.

Important de reținut!

Dacă un pic mai mult de 50% din meniul tău zilnic este compus din hrană crudă (legume și fructe), înseamnă că ai rația de antioxidanți de care sistemul tău imunitar are nevoie pentru a funcționa bine.

Lasă un răspuns