Ecouri despre “Despărțire”. Artă născută din suferință

Un concert despre emoții puternice și noi începuturi este omagiul muzical al pianistei Monica Florescu, la împlinirea a 40 de zile de la trecerea tatălui său în neființă.

Cele mai profunde trăiri umane iau forma muzicii în primul concert din seria „Odae cum Harmoniis”, care redeschide Stagiunea Camerală „Florescu-Fernandez & Friends” pentru publicul din Sibiu și din mediul online, anul acesta.

 „Despărțire” este un concert-panaceu și un omagiu sonor oferit tuturor celor care au simțit durerea ce însoțește pierderea unui om drag. Publicul este așteptat duminică, 28 februarie, de la ora 17:00, în Sala Oglinzilor a Forumului German Sibiu pentru a asculta un program cu lucrări de Bach, Liszt, Händel, Clementi, Miaskovsky, Schubert, în interpretarea familiei de muzicieni Florescu-Fernandez: Rafaela Fernandez Samodaiev (vioară), Makcim Fernandez Samodaiev (violoncel), Karina Fernandez Samodaiev (pian) și Monica Florescu (pian).

Evenimentul poate fi urmărit inclusiv de acasă, pe paginile de Facebook și YouTube ale Stagiunii Camerale „Florescu-Fernandez & Friends”.

Accesul publicului la concert se face în baza unei rezervări trimise pe adresa pr@florescu-fernandez.com, iar intrarea este liberă, cu respectarea măsurilor de protecție împotriva răspândirii coronavirusului.

MUZICA DESCHIDE CALEA UNUI NOU ÎNCEPUT

Pianista Monica Florescu dedică concertul „Despărțire” tatălui ei, la împlinirea a 40 de zile de la trecerea acestuia în neființă din cauza coronavirusului. Publicul este astfel invitat să participe la un concert cu o forță înălțătoare.

Monica Florescu: În urma oricărei pierderi, le este întotdeauna mai greu celor care rămân, de aceea cred că suntem datori să ne exprimăm stările contradictorii, să ne alinăm împreună durerile și să ne întâlnim împăcați la capătul tunelului de suferință. Am ales să parcurgem acest proces prin muzică, pentru că este vocația noastră, dar și pentru că muzica a fost pasiunea tatălui meu. Mai mult decât atât, el a crezut în proiectul pe care l-am construit la Sibiu și a susținut stagiunea noastră camerală încă de la început. Prin urmare, mutăm întâlnirea cu el pe teritoriul abstract al muzicii, sfidând timpul și spațiul sau granița care îi separă pe cei vii de cei morți. Știm că nu suntem singura familie care a suferit o astfel de pierdere, de aceea dorim să ne conectăm cu publicul nostru empatic, iar prin concertul pe care îl oferim să trezim în auditoriu dimensiunea spirituală, cea care ne face pe toți mai buni.”

Pasionat de valențele metafizice ale muzicii și de înțelegerea profundă a fenomenelor pe care această artă imaterială le produce în întâlnirea cu spiritul uman, violoncelistul Makcim Fernandez Samodaiev își propune ca prin concertul „Despărțire”, durerea să primească un spațiu în care să se desfășoare, astfel încât, odată eliberată, omului care i-a supraviețuit să i se deschidă calea pentru un nou început, o nouă căutare a iubirii sau – pur și simplu – pentru liniște.

Makcim Fernandez Samodaiev: „Ceea ce pregătim nu este doar o interpretare a unor lucrări muzicale, ci modul nostru de a trăi realitatea și de a elibera durerea pierderii unui om din familie. Ne folosim de instrumentele pe care le avem pentru a alcătui o muzică modelată de degetele noastre și care ne exprimă deopotrivă gândurile, cât și stările sufletești. Vioara, violoncelul, pianul se transformă într-o voce care se tânguiește, ezită, se încordează, pentru ca – în final – sunetele să se înalțe și să se alăture cerului.”

Evenimentul este realizat în parteneriat cu Forumul German Sibiu, cu sprijinul Guvernului României, prin Departamentul pentru Relații Interetnice.

PROGRAMUL CONCERTULUI

  • Johann Sebastian Bach – „Zion hört die Wächter singen” din Cantata „Wachet auf, ruft uns die Stimme”, BWV 140, în transcripție pentru pian de Wilhelm Kempff;
  • Franz Liszt – Elegia nr. 1 pentru violoncel și pian, S.196;
  • Frederich Händel – Sonata pentru vioară și pian în sol minor (I. Andante; II. Allegro; III. Adagio);
  • Muzio Clementi – Studiul în fa diez minor nr. 24 din „Gradus ad Parnassum”;
  • Nikolai Miaskovsky – Sonata pentru violoncel și pian în la minor, op.81 (I. Allegro moderato; II. Andante cantabile; III. Allegro con spirito);
  • Franz Schubert – „Nocturna” pentru trio cu pian, op.148.

Lasă un răspuns